Ilsa, el nou operador que competirà amb Renfe i Ouigo a l'alta velocitat espanyola i el capital de la qual és principalment espanyol i italià, arrancarà els seus primers viatges amb tren l'últim trimestre de 2022 sota el nom comercial d'Iryo.
Així ho ha anunciat aquest dijous des d'Atocha la companyia participada al 55% pels fundadors de l'aerolínia valenciana Air Nostrum i al 45% per Trenitalia, l'operador públic italià, que promet introduir un nou estàndard al sector ferroviari espanyol.
Sostenibilitat, tecnologia, eficiència, resiliència, digitalització, personalització i una mobilitat integrada amb altres mitjans de transport són els elements que definiran aquest nou estàndard, segons ha defensat el director general d'Ilsa, Víctor Bañares.
La companyia crearà al voltant de 2.600 llocs de treball, tant directes i indirectes, i ja ha invertit al voltant de 1.000 milions d'euros. Ilsa ja va anunciar a l'estiu la compra a Hitachi i Bombardier (ara Alstom) de 23 trens Frecciarossa 1000 (ERT1000) per 797 milions d'euros.
Oferirà 16 trens per sentit a cadascun dels tres principals corredors d'alta velocitat actualment en funcionament: de Madrid a Barcelona, a Llevant i al Sud, davant dels 48 de Renfe i 5 d'Ouigo, connectant així la capital amb Barcelona, Saragossa, Sevilla, Màlaga, Còrdova, València i Alacant.
Segons Ilsa, l'ETR1000 és el tren “més ràpid, sostenible i silenciós d'Europa”. Es tracta d'un model interoperable a diferents països europeus, fa 200 metres de llarg, té capacitat per a fins a 467 passatgers i pot assolir velocitats comercials de fins a 360 quilòmetres per hora.
La teva opinió
hi ha unes normes per comentar que si no es compleixen comporten lexpulsió immediata i permanent de la web.
EM no es responsabilitza de les opinions dels usuaris.
¿Vols donar-nos suport? Fes-te Patró i aconsegueix accés exclusiu als panells.