Política Territorial aèria: d'Air Astúries a Rioja Airlines, les CCAA que han tingut aerolínia pròpia

157

Sovint es diu que el nostre país està compost de molts 'petits països' interconnectats a causa de les particularitats territorials que el caracteritzen. A l'hora de votar, diem que hi ha 54 eleccions en una, però també hi va haver un temps en què això passava a l'hora de volar.

Us convidem a un viatge en el temps per explorar part de la 'Política Territorial Aèria' a Espanya.

Rioja Airlines

Rioja Airlines - Wikipedia

Operant des de l'aeroport de Logronyo, aquesta companyia amb prou feines va durar tres mesos operativa, volant a Sevilla, Alacant i Màlaga.

Lagunair

Lagun Air - Wikipedia, l'enciclopèdia lliure

Lagunair, amb seu a León, deu el seu nom a l'euskera i el seu significat seria “Air Amigo”. Operava des de l'aeroport lleonès cap a diverses destinacions com Barcelona, ​​València o Palma. També volava des dels aeroports de Salamanca i Valladolid.

Línies Aèries Navarreses

AviationCorner.net - Fotografia aeronàutica - ATR 42-320

Línies Aèries Navarreses, amb seu a Pamplona, va ser una companyia d'aviació que operava viatges entre Navarra i Santiago de Compostela, Barcelona, ​​Madrid i València.

PyrenAir

Osca - Aeroport Osca - Pirineus - Primer aterratge.jpg

PyrenAir va ser una companyia aèria amb seu a l'aeroport de Lleida, que va operar vols entre la ciutat catalana i Madrid, la Corunya, València, Sevilla, Lisboa, Londres i Palma de Mallorca. Va tenir activitat des del 2007 fins al 2011, any en què va cessar operacions.

PronAir

Pronair - Wikipedia, l'enciclopèdia lliure

Albacete va ser la ciutat triada per ubicar la seu d'aquesta companyia de vols xàrter, que volava a Barcelona i que va passar a intentar reciclar-se com a operador de mercaderies abans de cessar operacions el 2008.

Prima Air

Prima Air - Saab 340B.jpg

Prima Air va ser una companyia gallega, que operava des de Santiago de Compostel·la amb destinació Astúries, Santander i Bilbao. Va tenir un curt recorregut durant el 1996.

Plaça Serveis Aeris

EC-JHC - Plaça Serveis Aeris Boeing 727-200F (Adv) at Tenerife Nord - Los Rodeos | Photo ID 600427 | Airplane-Pictures.net

Saragossa també va tenir la seva pròpia aerolínia mañica, anomenada PlaZa Servicios Aéreos, que va volar entre 2006 i 2008 per connectar la capital aragonesa amb Màlaga, Sevilla i Alacant.

PauknAir

Paukn Air, també coneguda com Melilla Jet, va ser una companyia d'aviació amb seu a la ciutat autònoma de Melilla i vols a diversos llocs de la península com Almeria, Barcelona, ​​Màlaga, Palma, Madrid, Santander o Santiago. Va patir un tràgic accident el 1998 i posteriorment va cessar operacions.

Air Astúries

Dotze anys de la frustrada aventura d'Air Astúries | El comerç

Air Asturias va ser una companyia aèria astur que va operar entre 2005 i 2007 per connectar el Principat d'Astúries amb Madrid, Roma, París i Lisboa. Per la baixa demanda, va acabar cessant operacions.

Air Madrid

Air Madrid - Wikipedia, l'enciclopèdia lliure

La més chulapas de les aerolínies va ser Air Madrid, que operava vols intercontinentals entre la capital espanyola i destinacions com Buenos Aires. Va ser molt coneguda pel cessament abrupte d'operacions després de la fallida, que va deixar 'tirats' centenars d'espanyols que van haver de ser repatriats pel Govern.

Hispània Airways

El promotor d'Hispania Airways accepta 2 anys presó - Aviació Digital

Hispania Airways, amb seu a la ciutat de Granada, va ser una companyia que va operar vols entre l'aeroport de la ciutat de l'Alhambra i Madrid, Barcelona, ​​Tenerife, Gran Canària, París, Roma, Londres i Marràqueix. Operava sense llicència i va deixar desemparats centenars d'usuaris després de tancar abruptament.

Àndalus Línies Aèries

Àndalus Línies Aèries - Wikipedia, l'enciclopèdia lliure

Amb seu a Màlaga-Costa del Sol, va solcar el cel entre 2009 i 2010 per connectar la capital del sol amb Barcelona, ​​Girona, Màlaga, Palma, Casablanca, Nador i Marràqueix.

Línies Aèries Canàries

En temps de Línies Aèries Canàries (LAC) | Pont de Comandament - Juan Carlos Diaz

Aquesta aerolínia, amb seu a Les Palmes de Gran Canària, va alçar el vol el 1985 i durant cinc anys va solcar els cels del nostre país unint les illes afortunades amb diversos punts de la península. El 1990 va ser comprada per Meridiana.

FlySur

Enlairament entre les turbulències econòmiques Flysur, la primera aerolínia andalusa - RTVE.es

En Córdoba també van tenir la seva aerolínia de bandera, anomenada FlySur, que volava cap a Vigo, Bilbao i Barcelona. Va suspendre operacions pocs mesos després de començar, el 2008, després de no atendre AENA la seva petició de fer canvis a l'aeroport per combatre les condicions climatològiques adverses amb el vent.

SagolAir

Sagolair - allplanes.net

En Vitòria va néixer aquesta companyia aèria basca que continua operant actualment, com a companyia de vols executius amb origen a l'aeroport d'aquesta ciutat d'Euskadi.

Plus Ultra Línies Aèries

Una aposta arriscada de Plus Ultra Línies Aèries | Pont de Comandament - Juan Carlos Diaz

Madrid, Madrid, Madrid… és la seu operativa d'aquesta línia aèria que enllaça la capital espanyola amb destinacions a llatinoamèrica com Cartagena de Indias, Cali, Guayaquil, Lima, Quito o Caracas.

Air Spain

Air Spain Douglas DC-8-21EC-BXR.jpg

La companyia Air Spain s'emporta la Palma, literalment, perquè tenia la seu a la ciutat balear de Palma quan operava, a la dècada dels 60 i dels 70.

La teva opinió

hi ha unes normes per comentar que si no es compleixen comporten lexpulsió immediata i permanent de la web.

EM no es responsabilitza de les opinions dels usuaris.

¿Vols donar-nos suport? Fes-te Patró i aconsegueix accés exclusiu als panells.

Subscriu-te
Notifica't de
157 Comentaris
Els més nous
Antic La majoria votats
Respostes en línia
Veure tots els comentaris

Patró VIP MensualMés informació
Beneficis exclusius: Accés complet: avanç dels panells hores abans de la seva publicació en obert, panell per generals: (desglossament d'escons i vot per províncies i partits, mapa del partit guanyador per províncies), electoPanel autonòmic quinzenal exclusiu, secció exclusiva per a Patrons al Fòrum i electoPanel especial VIP mensual exclusiu.
3,5 € al mes
Patró VIP TrimestralMés informació
Beneficis exclusius: Accés complet: avançament dels panells hores abans de la seva publicació en obert, panell per generals: (desglossament d'escons i vot per províncies i partits, mapa del partit guanyador per províncies), electoPanel autonòmic quinzenal exclusiu, secció exclusiva per a Patrons al Fòrum i electoPanel especial VIP mensual exclusiu.
10,5€ per 3 mesos
Patró VIP SemestralMés informació
Beneficis exclusius: Avançament dels panells hores abans de la seva publicació en obert, panell per a generals: (desglossament d'escons i vot per províncies i partits, mapa del partit guanyador per províncies), electoPanel autonòmic quinzenal exclusiu, secció exclusiva per a Patrons al Fòrum i electoPanel especial VIP mensual exclusiu.
21€ per 6 mesos
Patró VIP AnualMés informació
Beneficis exclusius: Accés complet: avançament dels panells hores abans de la seva publicació en obert, panell per generals: (desglossament d'escons i vot per províncies i partits, mapa del partit guanyador per províncies), electoPanel autonòmic quinzenal exclusiu, secció exclusiva per a Patrons al Fòrum i electoPanel especial VIP mensual exclusiu.
35€ per 1 any

Contacta amb nosaltres


157
0
M'agradaria pensar, comenteu-ho.x
?>