Sovint es diu que el nostre país està compost de molts 'petits països' interconnectats a causa de les particularitats territorials que el caracteritzen. A l'hora de votar, diem que hi ha 54 eleccions en una, però també hi va haver un temps en què això passava a l'hora de volar.
Us convidem a un viatge en el temps per explorar part de la 'Política Territorial Aèria' a Espanya.
Rioja Airlines
Operant des de l'aeroport de Logronyo, aquesta companyia amb prou feines va durar tres mesos operativa, volant a Sevilla, Alacant i Màlaga.
Lagunair
Lagunair, amb seu a León, deu el seu nom a l'euskera i el seu significat seria “Air Amigo”. Operava des de l'aeroport lleonès cap a diverses destinacions com Barcelona, València o Palma. També volava des dels aeroports de Salamanca i Valladolid.
Línies Aèries Navarreses
Línies Aèries Navarreses, amb seu a Pamplona, va ser una companyia d'aviació que operava viatges entre Navarra i Santiago de Compostela, Barcelona, Madrid i València.
PyrenAir
PyrenAir va ser una companyia aèria amb seu a l'aeroport de Lleida, que va operar vols entre la ciutat catalana i Madrid, la Corunya, València, Sevilla, Lisboa, Londres i Palma de Mallorca. Va tenir activitat des del 2007 fins al 2011, any en què va cessar operacions.
PronAir
Albacete va ser la ciutat triada per ubicar la seu d'aquesta companyia de vols xàrter, que volava a Barcelona i que va passar a intentar reciclar-se com a operador de mercaderies abans de cessar operacions el 2008.
Prima Air
Prima Air va ser una companyia gallega, que operava des de Santiago de Compostel·la amb destinació Astúries, Santander i Bilbao. Va tenir un curt recorregut durant el 1996.
Plaça Serveis Aeris
Saragossa també va tenir la seva pròpia aerolínia mañica, anomenada PlaZa Servicios Aéreos, que va volar entre 2006 i 2008 per connectar la capital aragonesa amb Màlaga, Sevilla i Alacant.
PauknAir
Paukn Air, també coneguda com Melilla Jet, va ser una companyia d'aviació amb seu a la ciutat autònoma de Melilla i vols a diversos llocs de la península com Almeria, Barcelona, Màlaga, Palma, Madrid, Santander o Santiago. Va patir un tràgic accident el 1998 i posteriorment va cessar operacions.
Air Astúries
Air Asturias va ser una companyia aèria astur que va operar entre 2005 i 2007 per connectar el Principat d'Astúries amb Madrid, Roma, París i Lisboa. Per la baixa demanda, va acabar cessant operacions.
Air Madrid
La més chulapas de les aerolínies va ser Air Madrid, que operava vols intercontinentals entre la capital espanyola i destinacions com Buenos Aires. Va ser molt coneguda pel cessament abrupte d'operacions després de la fallida, que va deixar 'tirats' centenars d'espanyols que van haver de ser repatriats pel Govern.
Hispània Airways
Hispania Airways, amb seu a la ciutat de Granada, va ser una companyia que va operar vols entre l'aeroport de la ciutat de l'Alhambra i Madrid, Barcelona, Tenerife, Gran Canària, París, Roma, Londres i Marràqueix. Operava sense llicència i va deixar desemparats centenars d'usuaris després de tancar abruptament.
Àndalus Línies Aèries
Amb seu a Màlaga-Costa del Sol, va solcar el cel entre 2009 i 2010 per connectar la capital del sol amb Barcelona, Girona, Màlaga, Palma, Casablanca, Nador i Marràqueix.
Línies Aèries Canàries
Aquesta aerolínia, amb seu a Les Palmes de Gran Canària, va alçar el vol el 1985 i durant cinc anys va solcar els cels del nostre país unint les illes afortunades amb diversos punts de la península. El 1990 va ser comprada per Meridiana.
FlySur
En Córdoba també van tenir la seva aerolínia de bandera, anomenada FlySur, que volava cap a Vigo, Bilbao i Barcelona. Va suspendre operacions pocs mesos després de començar, el 2008, després de no atendre AENA la seva petició de fer canvis a l'aeroport per combatre les condicions climatològiques adverses amb el vent.
SagolAir
En Vitòria va néixer aquesta companyia aèria basca que continua operant actualment, com a companyia de vols executius amb origen a l'aeroport d'aquesta ciutat d'Euskadi.
Plus Ultra Línies Aèries
Madrid, Madrid, Madrid… és la seu operativa d'aquesta línia aèria que enllaça la capital espanyola amb destinacions a llatinoamèrica com Cartagena de Indias, Cali, Guayaquil, Lima, Quito o Caracas.
Air Spain
La companyia Air Spain s'emporta la Palma, literalment, perquè tenia la seu a la ciutat balear de Palma quan operava, a la dècada dels 60 i dels 70.
La teva opinió
hi ha unes normes per comentar que si no es compleixen comporten lexpulsió immediata i permanent de la web.
EM no es responsabilitza de les opinions dels usuaris.
¿Vols donar-nos suport? Fes-te Patró i aconsegueix accés exclusiu als panells.