Junts iniciou a súa campaña electoral para as eleccións do 12 de maio cunha estratexia centrada na emocionalidade do electorado independentista e na simboloxía do posible regreso de Carles Puigdemont. O primeiro acto da campaña, celebrado en Argelers, non só buscou consolidar esta narrativa, senón tamén psituar a Junts como o verdadeiro adversario do Goberno central, promovendo a idea de que son os únicos capaces de “facerlle cara” a Madrid.
Este plantexamento viuse inesperadamente influenciado polos últimos acontecementos que afectaron ao presidente do Goberno español, Pedro Sánchez, quen fixo unha pausa na súa axenda política ata o vindeiro luns para reflexionar sobre o seu futuro tras unha denuncia da súa muller. Esta decisión ten eclipsou parcialmente o inicio da campaña de Junts, aínda que tamén proporcionou munición adicional á súa narrativa.
O candidato de Junts criticou a "españolización" da campaña catalá y Reprochou a Sánchez que actúe sorprendido polos métodos que, segundo el, emprega a xustiza española e a chamada "policía patriótica".. Ademais, sinalou o que considera unha manobra táctica de Sánchez e instou o presidente a someterse a unha votación de confianza no Congreso.
Outro dos aspectos destacados por Junts foi o recordatorio do acordo entre socialistas e populares no Concello de Barcelona, que resultou na alcaldía de Jaume Collboni en lugar de Xavier Trias. Isto foi presentado como un exemplo da vontade destes partidos de formar alianzas pragmáticas, presaxiando unha posible repetición no Parlamento se as urnas o permiten.
Na súa intervención, Puigdemont reivindicou os seus logros en anteriores negociacións co Goberno central, sobre todo no que respecta á lei de amnistía, presentando estes éxitos como froito do seu liderado e non do seu antigo socio de Goberno, ERC. Isto enmárcase nun intento de diferenciarse claramente de ERC, evitando enfrontamentos directos para non debilitar o chamamento á unidade independentista.
O acto tamén serviu de plataforma para presentar figuras clave da candidatura e foi escenario do lanzamento do anuncio da campaña de Junts, que mostra a Puigdemont dun xeito máis humano e menos centrado na súa figura, centrándose nas necesidades de Cataluña. .
Junts decidiu que militantes e simpatizantes viaxan ao sur de Francia para participar en concentracións, en lugar de realizar actos en distintas localidades catalás. Esta campaña "sen pantallas" proponse como unha forma de reafirmar a figura de Puigdemont e mobilizar ao electorado independentista nun xesto de todo ou nada para recuperar a presidencia da Generalitat ou, no seu defecto, asumir un papel secundario.
Con máis de 10,000 inscritos para viaxar diariamente en autobuses adornados coa imaxe e consignas de Puigdemont, Junts espera non só romper o empate técnico con ERC, senón liderar con claridade o panorama político catalán, marcando un antes e un despois nestas cruciais eleccións. .
A túa opinión
Hai algúns patróns para comentar Se non se cumpren, darán lugar á expulsión inmediata e definitiva da páxina web.
EM non se fai responsable das opinións dos seus usuarios.
Queres apoiarnos? Convértete en mecenas e obtén acceso exclusivo aos paneis.