A vicesecretaria xeral e portavoz de ERC, Marta Vilalta, propuxo mellorar o aeroporto de Barcelona-O Prat sen ampliar a terceira pista, e pediulle á ministra de Transportes, Raquel Sánchez, que "non contar contos de fadas" asegurando que o impacto sobre o medio ambiente será compensado con máis espazos protexidos.
"Para comezar a falar das compensacións actuais, no caso de que se alargue a terceira pista e se vexa afectada La Ricarda", habería que falar das compensacións non executadas pola anterior ampliación do aeroporto, reprochou Vilalta ao tamén exalcalde de Gavà (Barcelona) nunha entrevista con Europa Press.
Tachou de irresponsable a posición do ministro: "Non poden prometernos contos de fadas de compensacións que existirán, cando as compensacións anteriores non se cumpriron", e defendeu que no que se debe traballar é buscar un equilibrio para mellorar o aeroporto sen ir en contra da preservación do medio ambiente e da súa contorna.
Vilalta destacou que o que defende ERC é que chegue o investimento de case 1.700 millóns e que o proxecto se decida desde Cataluña -o que non ten por que supoñer alongar a terceira pista, segundo ela-, a través da mesa técnica promovida polo Goberno de Pere Aragonès, coa participación de axentes sociais, económicos, territoriais e institucionais.
"Este é o acordo. O acordo non é ampliar a terceira pista, o acordo é poder investir estes cartos, e decidir dende aquí como o imos investir. E este investimento non ten que pasar necesariamente pola ampliación desta terceira pista”. Pero hai que estudar alternativas que non tallen nin esmaguen o territorio, dixo literalmente.
Así, cualifica de innegociable a preservación do medio ambiente, e o impacto na Ricarda como unha liña vermella, polo que pediu buscar alternativas para facer do Prat un aeroporto de primeira e non de segunda. , algo que se vería favorecido se fose xestionado pola Generalitat, e non por Aena, segundo ela.
COMISIÓN BILATERAL
Sobre se sitúa a proposta de Aena dentro da 'axenda do reencontro' impulsada polo presidente do Goberno, Pedro Sánchez, respondeu que "Aena fai unha proposta porque está na súa axenda e porque ve beneficiados os seus intereses, non porque pense na mellora, benestar ou progreso de Cataluña" xa que, nese caso, cre que tería feito a proposta doutro xeito.
Vilalta descartou que este investimento e outros acordos alcanzados en espazos como a comisión bilateral entre o Goberno e a Generalitat incidan no proceso de independencia: “Hai un conflito político que non se vai resolver porque hai máis investimento no Aeroporto, nin se vai resolver con transferencia en Rodalies. Non, o conflito político continuará”..
Subliñou que a comisión bilateral debe funcionar en paralelo á mesa de diálogo, e destacou que a comisión bilateral é necesaria para abordar as 56 transferencias que quere a Generalitat: "Hai moito traballo por facer e o Estado ten que dar un paso máis".
Artigo elaborado por EM a partir dun teletipo
A túa opinión
Hai algúns patróns para comentar Se non se cumpren, darán lugar á expulsión inmediata e definitiva da páxina web.
EM non se fai responsable das opinións dos seus usuarios.
Queres apoiarnos? Convértete en mecenas e obtén acceso exclusivo aos paneis.