EMNacionalActualidadManifestación multitudinaria en Oviedo por la oficialidad del asturiano

Manifestación multitudinaria en Oviedo por la oficialidad del asturiano

electomania.es -

A las 12:00 de este sábado partía desde la estación de tren de Oviedo (Asturias) la cabecera de la manifestación convocada por la plataforma de defensa de la oficialidad del asturiano.

Miles de personas llegados desde todos los puntos del Principado, así como participantes de otras regiones como León se congregaron para apoyar la inclusión de la cooficialidad de la llingua en la próxima reforma del estatuto de autonomía.

En esta ocasión, y como ocurre desde que en 2017 se aprobase en el Comité ejecutivo de la FSA, la marcha ha contado con el apoyo de representantes del PSOE. Dicho partido, que gobierna en Asturias, se comprometió en la última campaña electoral a culminar la oficialidad en esta legislatura.

Para la reforma del estatuto de autonomía y su determinación como lengua oficial se necesita una mayoría reforzada en el Parlamento asturiano de 27 escaños, que pasa si o si por el apoyo de al menos un diputado de Foro Asturias. Esta situación ha llevado a la ruptura de la derecha astur, ya que mientras PP, Cs y Vox se oponen frontalmente a ella, en Foro se muestran más favorables.

En las últimas semanas el diputado Adrián Pumares, principal valedor de la corriente interna favorable a la llingua, ha sido objeto de una campaña de señalamiento y hostigamiento en la que se le acusa de “vendido” y se le pide no apoye la oficialidad.

Tanto IU como Podemos y el PSOE han manifestado su intención de apoyar la inclusión de esta reivindicación histórica (suman 26 diputados). PP, Ciudadanos y Vox se muestran contrarios a hacerlo (suman 17). De los dos diputados con los que contaba Foro, el que abandonó la formación para pasar a ser no-adscrito, es contrario, y Adrián Pumares, con su voto, será quien decida si finalmente se incluye o no.

Manifestación multitudinaria n’Uviéu pola oficialidá del asturianu

A les 12:00 d’esti sábadu partía dende la estación de tren d’Uviéu (Asturies) la cabecera de la manifestación convocá pola plataforma de defensa de la oficialidá del asturianu.

Miles de persones allegáes dende tolos puntos del Principáu, xunto a participantes d’otres rexiones como Llión rexuntáronse pa sofitar la inclusión de la cooficialidá de la llingua na próxima reforma del estatutu d’autonomía.

Nesta ocasión, y como acontez dende 2017 cola aprobación de la postura favorable nel Comité executivu de la FSA, la marcha cuntó col sofitu de representantes del PSOE. Dichu partíu, que gobierna n’Asturies, comprometiose na última campaña electoral a rematar la oficialidá nesta llexislatura.

Pa la reforma del estatutu d’autonomía y la so determinación como llingua oficial precísase una mayoría reforzá nel Parlamentu asturianu de 27 escaños, que pasa si o si pol sofitu de siquier un diputáu de Foro Asturies.

Esta situación llevó a la rotura de la derecha astur, yá que mientres PP, Cs y Vox opónense frontalmente a ella, en Foru amuésense más favorables.

Nes últimes selmanes el diputáu Adrián Pumares, principal valedor de la corriente interna favorable a la llingua, foi oxetu d’una campaña de señalamientu y hostigamientu na que se-y acusa de “vendíu” y pídese-y nun sofite la oficialidá.

Tantu IX como Podemos y el PSOE manifestaron la so intención de sofitar la inclusión d’esta reivindicación histórica (suman 26 diputaos). PP, Ciudadanos y Vox amuésense contrarios a faelo (suman 17). De los dos diputaos colos que cuntaba Foru, el qu’abandonó la formación pa pasar a ser non-adscritu, ye contrariu, y Adrián Pumares, col so votu, va ser quien decida si finalmente inclúyese o non.

Tu opiniónEM
EM no se responsabiliza de las opiniones de los usuarios

Existen unas normas 👮 📄 para comentar que si no se cumplen conllevan la expulsión inmediata y permanente de la web.

71 COMENTARIOS

Subscribe
Notify of
71 Comentarios
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

EM en redes

El Foro (eF)

Están comentando...

📊 Sondeos

🗳️ ElectoPanel

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
71
0
Would love your thoughts, please comment.x